2019年7月13日土曜日

Made a Heko Obi ( Soft Obi ) from the textile which was discovered from my kid’s closet. It was from Opshop (second hand shop ) and it was just 7.25 AUD. Also this black kimono was made from the cloth and it was 6 AUD(Op shop). I followed the kimono making tutorial from Junichi Nakahara’s book “Kimono Dokuhon” .One of big reason why I started wearing kimono was I found that I didn’t have to spend lots of money to enjoy my affordable fashion life but still looked fantastic! Because second hand kimonos are so cheap in flea market in Japan and most of kimono accessories are so simple and easy to make. 20years ago I had my own web site “ Kimono de cheap” it show “ How to make kimono accessories easy way ‘ I am not a professional sewer but even I can make them. I can use this Heko obi as a scarf, too. 大掃除の真っ最中に子供部屋のクローゼットから素敵な布が発見されました。 まだ買った時のタグ付きでOp Shop (リサイクルショップ)で7.25ドル(だいたい600円くらいかな?)だったもよう。 早速簡単兵児帯を作ってみました。縦半分に切ってつなぎ、あとは中表に袋縫いしてひっくり返すだけです。 超簡単。普段の洋服でもスカーフとして使えます。 ちなみにこの着物も Op Shop で見つけた布で約450円くらいで出来ました。 中原淳一のきもの読本に載ってる1番簡単につくる着物の作り方を参考にしました。 20年前、着物が好きになった理由の一つが「安くおしゃれが楽しめる」という事を知った事です。 フリーマーケットに行けば1000円くらい出せば素敵な服が買えてしかも超おしゃれ、あまり流行に左右されにくいし、昔の日本製の着物は長く持つ様に作られているので50年くらい古いものでも難なく着られます。 洋服だと1000円以下でシルクでおしゃれなドレスを探すのは至難の業ですが着物だとちょっとのシミくらい気にならなければ割と探せばあるんですね。 必要な小物は簡単な作りが多いので作りました。その頃は Kimono De Cheap というウェブサイトを作っていかに安く着物生活を楽しむかという趣味サイトを運営もしていました。なんちゃって兵児帯の作り方もそこからです。 その時の工夫が海外生活の中で「こちらに無いものはこちらにあるもので工夫して作ればいい」という意味で大いに役にたっています。


0 件のコメント:

コメントを投稿