2018年10月8日月曜日

Finally it was 28degrees in Melbourne. Everyone enjoyed sunshine. I wore Men’s summer Hakama pants , Rikio Tabi shoes which I bought when I was high school kid for summer festival ( almost 30 years ago) and accidentally found them in my parent’s house when I visited their house in Japan. I wore then only once and were hidden in my mum’s shoe rack. So They are still in really good condition haha! Also I was secretly using my hubby’s linen shirt In here , its bit difficult to find my size ladies western clothes so I buy boy’s size 12-14 . but recently found my size linen shirt in Uniqlo (XXS) its nice to have Japanese store in Australia!  本日はとても暖かく(暑いくらい)皆さん外に出て気持ちの良い天気をエンジョイしていました。 本日は夏物のメンズの袴に力王足袋を合わせました。 この前帰省した際に実家の母の靴箱に私が高校生の時にお祭り用に買った力王足袋がそのまま保存されていたのをたまたま見つけ、ほとんど新品状態だったので一応オーストラリアに持って来た物を履いてみました。 以前は旦那のリネンシャツをこっそり使わせていただいておりましたが、この前こちらのユニクロで私サイズのを見つけ(XXS)ちょっと嬉しいです。 普段はこちらのレディースサイズでは大きすぎるためTシャツなどはボーイズの12歳から14歳のサイズを買っています。 日本の店があるとやはり私サイズのレディーズがたくさんあるのは嬉しいですね。


0 件のコメント:

コメントを投稿